MgA. & MgA. Václava Křesadlová, Ph.D.

Vystudovala Divadelní fakultu Akademie Múzických umění v Praze obory Výchovná dramatika /magistr/ a Autorská tvorba a pedagogika /magistr, doktor/. V současné době je v závěrečné fázi terapeutického výcviku ČSAP (zaměření na hlubinnou psychologii). Má vlastní terapeutickou praxi v poradně Santea v Praze, dále spolupracuje s organizací Rozum a Cit (terapie a dramaterapie pro rodiny s pěstounskou péčí). Působí jako umělecký pedagog na DAMU - asistent pro studium dialogického jednání /praxe17let/ a na taneční konzervatoři Duncan Centre jako pedagog herecké přípravy /praxe13let/. Pracovala jako psychoterapeutka a arteterapeutka v terapeutické komunitě pro drogově závislé - Magdaléna o.p.s. se specializací na keramiku, dramaterapii a teatroterapii /praxe 13let/ V tomto zařízení vytvořila vlastní dramaterapeutický koncept pro program Neverbální techniky a s klienty připravila více než 20divadelních představení. Má velký zájem o propojování dramatického umění a dalších oborů, vedle propojení s terapií a pedagogikou se zabývá také propojování s fenomenologickou filosofií v projektech Filosofie v experimentu.
 
Tvorba divadelních projektů s klienty terapeutické komunity a její proměny - reflexe a analýza dlouhodobé praxe.
Zaměříme se na otázky dramatické tvorby v procesu terapie drogově závislých v terapeutické komunitě (dále TK). V tomto příspěvku se přednášející pokusí popsat a uvést do širších souvislostí vlastní zkušenost, kterou nabyla 13tiletou praxí v TK Magdaléna, kde byla Teatroterapie přímou součástí léčby. Budou předloženy různé postupy tvorby inscenací a nabídnut náhled na způsob práce, který v sobě nesl škálu postupů od činoherního zpracování až po autorskou tvorbu klientů. Zamyslíme se nad klady a zápory různých divadelních přístupů s ohledem na terapeutický proces. Pozornost bude především zaměřena na přiblížení situace - jak to vypadá, když je pro klienta TK zkoušení divadla povinnou součástí jeho terapie a také jak se proměňuje role z terapeuta na režizéra a zpět. V krátkosti bude také otevřen vhled, jaké jsou možnosti zrcadlení osobního příběhu klienta a nutnost bezpečného zpracování pro jeho jevištní podobu. Pro autorku příspěvku v praxi bylo vždy důležité 
spojení divadla a terapie, kdy tyto aktivity nehrají sobě navzájem podřadnou funkci, ale jsou sobě partnerskými a vzájemně se inspirují.